solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

En händelserik dag

Publicerad 2013-08-01 19:39:05 i Allmänt, Mitt Hästliv, Skönhet & Mode,

Hej på er!
 
Jag har haft en helt fantastisk dag idag! Började dagen med att blogga (såklart) och tog en kopp kaffe. Ägnade lite tid framför datorn och spelade The sims, och käkade sedan "the leftovers" från gårdagens hemlagade wok! En helt fantastik smakupplevelse, tur att jag har flera matlådor till. Lunch imorgon! Ja tack =D Har precis betalat lite räkningar och förberett lönerapporten som ska in imorgon, kommer inte att vara sen med den en gång till kan jag säga.. Jäklar vilket pyssel.
 
Anna plockade upp mig vid 12 och vi for till stallet och fixade iordning allt åt Ramses och Sudden innan Andrea kom. Det blev en uteritt idag, och jäääklar vad taggad Sudden var alltså. Idag märktes det att han är lite av ett nipprigt fullblod ;) Vi busgalopperade upp för ett sandtag och sedan var han igång, han taktade och frustade i princip hela vägen hem. Så jäkla kul att se att det verkligen finns personlighet i honom! Han är så lik min förra häst Villa, det kändes som att det var henne jag satt på idag <3
 
Travade av han i paddocken och han var riktigt fin alltså, det har hänt så mycket med honom på kort tid. Han är redan mycket tryggare och säkrare i sig själv och kliver på på ett helt annat sätt nu än innan. Lilla Suddelito har gått från "ta mig här, och sätt mig där" till en riktigt självsäker kille! Jag gruvar mig för dagen han är i tävlingskondition, jäklar då kommer han ha energi så det räcker åt 10 hästar. Minst!
 
Men lyhörd är han, den lilla arbetsmyran! Lika rolig att rida varje dag, man känner sig så trygg på honom.
 
Outfiten idag då, beiga ridbyxor och en vit Pikeur fleece! Och mina väldigt utnötta KL strumpor.. Inget märkvärdigt alltså :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela