solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Kastad till lejonen, ångestlejonen.

Publicerad 2013-08-04 12:00:00 i Allmänt, Tankesmedjan,

Det finns så mycket ord, så mycket tankar, så många olika sätt att förklara hur jag känner och vad som händer inne i mig, inne i det djupaste av mig. Men jag vill inte berätta, jag vill hålla det hemligt även fast det är så uppenbart, för när jag inte pratar om ångesten, så finns den inte..
 
Jag är svag, nedbryten, kastad till lejonen som i detta fallet är ångesten. Vissa dagar känner jag mig stark, som att jag äger min ångest, som att jag är opåverkbar. Och andra dagar så svag, så liten och rädd.
 
Mina krafter är nästan slut, jag orkar knappt kämpa emot längre, men samtidigt så vägrar jag ge upp. Jag är sån, jag är en person som aldrig ger sig oavsett vad, jag har aldrig låtit något eller någon påverkat mitt liv eller mitt sätt att leva, men varför låter jag då ångesten har så stor inverkan..? det kan jag inte svara på själv, men jag önskar att jag kunde.
 
Jag svävar i dimman, i ångestdimman. En grå, oändligt tjock dimma som gör det svårt att andas, svårt att fokusera på allt runtomkring för jag kan inte se, kan inte se eller höra på grund av dimman som fängslar mig. Det känns som att jag sitter i en liten båt, mitt i min ångestdimma och har inte en aning om vilket håll jag ska paddla åt. Ibland testar jag att ro framåt eller bakåt, och ibland hamnar jag djupare in i dimman, och ibland så tycks den lätta.
 
Jag ska ta mig igenom detta, men vissa dagar så finns bara inte orken med mig. Det så frustrerande när det ständigt gnager en så stark oro inom mig, som inte verkar ge sig av för än jag står på kanten och verkligen överväger att bara få falla...
 
.. Men jag kommer inte att falla. Jag kan flyga, jag är inte rädd <3
En gammal bild på mig när jag var 15 år.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sandra jaktlund

Publicerad 2013-08-04 13:04:43

Kämpa på vännen! du är inte ensam, kom i håg det <3 och grymt vacker bild du la upp du är så himla vacker =)

Svar: Tack kära du! Du är så snäll <3 Massa kramar
Caroline Ekholm

Postat av: ida wiklander

Publicerad 2013-08-04 19:40:40

hej :D ville bara säga att jag och frida har en sorts community som blogg.daywiews. Mitt gästlösenord är kara syster. Bruka lägga in bilder och skriva till frida mest. kan väl kolla in och skriva du med -:D

Svar: Hej! Ja det ska jag absolut göra! Vad är användarnamnet då? :) Hoppas allt är bra med er. Kramar!
Caroline Ekholm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela