solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Rundar av dagen med ett bad

Publicerad 2013-08-06 17:26:00 i Allmänt, Mitt Hästliv,

Hej!!
 
Precis hemma och ska lägga mig och bubbla i våran "jacuzzi". 1 av 2 hästar ridna idag då den ena vägrade att komma in från hagen, provade med allt i nästan en timme men hon var inte sugen på att bli riden idag. Jag var själv också så jag gav upp, har inte tid att jaga hästar i flera timmar. Nytt försök imorgon!
 
Sudden vääldigt fin idag, provade ta på han en brösta med martingal idag och antingen så var det den som gjorde att han var fin eller så lärde jag min faktiskt något på träningen för Inger! Skämt och sido, det kändes verkligen som att jag hittade lite nya knappar på honom idag. Det lönar sig verkligen att träna för någon duktig tränare, istället för att sitta och traggla på själv och det inte händer något. Fast så är ju endå inte fallet med Sudden, vi har hittat varandra mer och mer för varje ridpass med eller utan tränare =) Men det är ju bättre att ta hjälp innan man kör fast!
 
Skrittade av runt travbanan och rätt som det var så slog dom på vattenspridaren inne i paddocken och Sudden höll på att krypa ur skinnet, kastade sig runt och började studsa runt men tvärnitade när jag tog i tygeln, duktiga pojken <3 Man är så trygg på honom! Efter mycket övertalan så fick jag honom förbi, jag vann fighten och han vann lite mer självförtroende.
 
Bilder kommer upp senare!
Kram

Kommentarer

Postat av: Andrea

Publicerad 2013-08-06 18:39:31

Duktiga ni är båda två <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela