solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

söndag, check!

Publicerad 2013-08-04 21:47:12 i Allmänt, Mitt Hästliv,

Hejsan allihopa!
 
Ännu en hektisk dag avklarad. Nu blir det soffläge resten av kvällen, skulle ha tvättat egentligen men jag orkar verkligen inte, tar det imorgon istället.
 
Lady var fin att rida idag också, väldigt pigg och överladdad trots värmen! Idag var sista dagen jag red henne så hon fick en riktig pysselstund efter ridturen, duschning, massage och massa pussar och kramar. Hon är verkligen en av mina absoluta favvohästar både rid - och hantermässigt.
 
Sudden fick en massa pussar och kramar han med, och pyssel såklart. Vi tog en promenad idag och han skötte sig utmärkt, även igår när jag badade honom så var han super snäll. Inte så snäll när han kom till hagen för det tog ungefär en millisekund innan han började skrapa på backen och leta ett perfekt bajshög att rulla sig i! Härligt med vita hästar! Men fina är dom <3 Sagohästar!
 
Imorgon ska jag börja sätta igång Coco Nelle, "cockis" och hon är också en av mina favoriter, ett litet fuxsto med otroligt mycket personlighet. Hon har även haft sadeltvång så man får vara lite extra försiktig med henne, det är det som gör dom unika. Deras olika egenheter.
 
Tror faktiskt att jag avslutar kvällen med en kopp thé och bygger lite hus i sims, eller gör några hästar kanske. Frid för själen =) Det behöver jag verkligen. Saknar redan hästarna i stallet, en fin fläckig och en prickig <3
 
Idag hade jag kameran med mig! Så lite bilder ska ni allt få. Kram på er!
 
 

Kommentarer

Postat av: Celine

Publicerad 2013-08-04 22:19:06

- Tack så mycket! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela