solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Första ridpasset på över en månad!

Publicerad 2013-07-20 00:04:15 i Allmänt, Mitt Hästliv,

Nu har jag precis kommit hem, tagit en dusch och satt mig i soffan! Jag har varit och ridit på en alldeles underbaring till häst som kallas Sudden, jag är verkligen helt kär. Han är så rolig att rida, lyhörd för alla hjälper och väldigt reglerbar.
 
Han är lite "ur form" nu, lite tunn och omusklad men några veckor till så är han super fin. Han har redan lagt på sig bra på bara 3 veckor så han är verkligen på god väg.
 
Han är supersnäll att hålla på med, inte ens en sur min när man lägger på sadeln. Och han står helt blickstilla tills att man säger något annat, men han är endå pigg att rida och lagomt framåt =) Han är jätte mysig och gillar att slicka på allt han ser, nästan som en hund!
 
Vi red ut idag, och sedan fick jag rida en sväng på en gräsbana och känna lite på honom. Det är verkligen en otroligt trevlig häst att arbeta med, han är väldigt svag och lite knackig i kroppen nu så man kan inte kräva mycket av honom, munnen behöver mjukas upp lite och han är ganska stel i sidorna. Men alltså vilken häst! Det finns mycket potential i honom, och med den arbetsviljan som han har så kan han bli en trevlig tävlingshäst om man skulle vilja det.
 
Jag red i en helt fruktansvärd syntet dressyrsadel som knekade hela tiden, sen har ju inte jag ridit på över en månad heller.. Men jag måste ju faktiskt berömma mig själv! Min sits är ju inte allt för dålig endå.. Lite mer rygg+magmuskler och tänka på hållningen så kan det nog bli bra. Längesen man red dressyr!
 
Lägger upp lite screenshots (blir ju så bra kvalité ;) från några filmer som Andrea skickade nyss, lite smakprov alltså ;) Vill ni att jag ska lägga upp filmerna?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela