solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Gör kväll efter en lång dag i regnet

Publicerad 2013-07-30 21:02:42 i Allmänt, Mitt Hästliv,

Hej!
 
Nu har jag äntligen kommit hem och får gosa ner mig i soffan och slippa det tråkiga vädret ute. Red i ridhuset för första gången idag med Sudden och det gick kanon, han var lite spänd men betydligt bättre än vad jag förväntat mig. Det märks verkligen inte att han har något separationsångest från andra hästar..!
 
Det kändes dock väldigt väl att han får lite prestationsångest i ridhuset och att han känner att han har mer krav på sig, därför försökte jag att inte pressa honom för hårt. Provade rida med sporrar men dom åkte av direkt, han är inte alls redo för det än. Jag tänkte försöka skaffa ett annat bett, för han var väldigt stum och trutig i munnen idag.. Riktigt stark faktiskt, det var nästa lite jobbigt att hålla honom i första galoppen.
 
Man märker redan att han börjar få lite mer ork, för han var jäkligt pigg idag. Öronen var spetsade hela ridpasset! Men på lördag eller söndag så ska vi ta hjälp av tränare, för idag var han inte allt för rolig. Även om det släppte på slutet, så funkade inte riktigt kommunikationen idag. Och det känns bättre att ta hjälp så snabbt som möjligt så det inte blir en massa missförstånd mellan mig och Sudden som ställer till det, jag vill att han ska kunna lita på mig i alla lägen.
 
Men nog om hästar för ikväll. Nu ska jag faktiskt mysa med min sambo som för en gångs skull är ledig imorgon! Det blir nog en film och lite slappande i soffan =) Vi hörs mer imorgon!
 
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela