solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Måndagsmorgon i all ära

Publicerad 2013-07-29 11:38:46 i Allmänt, Mitt Hästliv,

Godmorgon!
 
Kikade ut genom fönstret imorse när jag låg i sängen och drog mig, och jag ville verkligen ligga kvar när jag såg den grå, tråkiga himlen utanför..
 
Men jag har en hel del att göra idag så det var bara att kliva upp! Prio nr. 1 var ju att försöka komma iväg in till stan och få min lön utbetald, men jag har fortfarande inte fått något brev med själva utbetalningen!? Det kan ju hända att den kommit hem till mamma och pappa eftersom jag forfarande har adressen skriven där :/ Typiskt..
 
Får åka dit och kolla ikväll eller imorgon, jag är i stort behov av min lön just nu :/ Har en hel del räkningar att betala och många hål att fylla, har rätt mycket grejer som jag behöver köpa till hästen också. Ska försöka få tag på nått bra skimmelschampo, torrschampo eller nått att så att man kan hålla han vit! Inte så snyggt med pissfläckar över hela hästen :( Någon som har tips? =D
 

Sudden var så duktig igår, han kunde vara inne i stallet helt själv utan att bry sig om att det inte var några andra hästar inne och han jobbade på bra i paddocken utan att bli distraherad av Ramses skrik =P Vi tog ett varv på travbanan runt anläggningen och han var så duktig lilla Suddiludd.
 
Igår märktes det verkligen inte att han är en "problemhäst" som inte gillar att vara ifrån flocken. Den hästen fortsätter att imponera mig varje dag!
 
Fina Sudden som står och solar i väntan på en ridtur, och mina svarta *host* gråa stövlar.. :(
 
 

Kommentarer

Postat av: ????????

Publicerad 2013-07-31 00:15:09

om du vill få honom extra vit nät du duschar honom så kan du he lite potatismjöl på kissfläckarna och låta det suga upp det gula, så blir han skinande vit! :)

Svar: Jag har hört många som säger det! Det ska absolut provas :) Tack för din kommentar! Kram
Caroline Ekholm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela