solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Positivt tänkande

Publicerad 2013-07-05 12:10:04 i Allmänt, Tankesmedjan,

Jag är verkligen en människa som ser det mesta svart eller vitt, antingen är allt jätte bra, eller jätte dåligt. Jag har liksom ingen mellanläge och det måste jag träna på att hitta. Jag låter ofta helt obetydliga personer eller saker ta energi av mig som jag hade kunnat lagt på något så otroligt mycket viktigare. Ni har säkert hört talas om begreppet "energitjuvar", det är personer som kan finnas var som helst. I stallet, på skolan/jobbet osv, och som helt enkelt tar energi ifrån dig, gör dig ledsen eller arg, trött eller seg och ofta får dig att bli negativt inställd till livet.

Istället för att låta dig påverkas av dessa människor så tänk istället att folk som är bittra, sura, gnälliga och allmänt otrevliga ofta tycker att de har ett dåligt liv och har inte allt för sällan väldigt låg självkänsla. Försök att se det positiva i allt och låt dom istället leva sitt bittra liv ifred, det drabbar inte dig!

Du har faktiskt rätten att bestämma helt själv vilka personer du vill ha i DITT liv. Vänner/bekanta som inte tillför något i ditt liv och bara får dig att må dåligt, behöver du inte känna dig tvingad att umgås med.

Försök att vara tacksam för det som händer i din vardag, t.ex att du fick sova gott, att du hann med bussen, att du kom ihåg att vattna blommorna, att du fick vara frisk idag eller vad som helst. Det behöver inte vara något större än så. Var tacksam och positiv över det du har i ditt liv nu, och alla fina människor du har runt dig som uppskattar dig.
 
Och framförallt, glöm inte bort att älska dig själv! Säg till dig själv varje morgon att du är värdefull, ta en titt i spegeln och säg något fint om dig själv. Försök alltid att hitta det positiva i det negativa, så ska du se att livet blir så mycket enklare.
 
Älska dig själv! Kramar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela