solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Rasen "idiot" borde definitivt bli utrotningshotad...

Publicerad 2013-07-13 11:05:00 i Allmänt, Tankesmedjan,

Blir så less på folk alltså, jag har dock blivit ganska duktig på att hålla humöret i schack trots att folk beter sig illa eller försöker provocera.
 
Igår var det en tjej på facebook som hade lagt upp en Jofama jacka i en "köp och sälj" grupp. Hon skrev att hon skulle sälja den för 2600:- men hon köpte den för 2800:-  och jackan var ganska mycket använd.

Då var den en tjej som kommenterade att hon ville köpa jackan för 2000:- då hon hittat den NY för 2495:- på nätet. Men då fick hon en snäsig kommentera tillbaka som i princip idiot förklarade tjejen som kommit med budet; "Eh 2000 säljer jag den aldrig för, NEJ tack minst 2400 ska jag ha för den". Och då blev jag irriterad.
 
Alltså att få 2000:- för en begagnad jacka som man betalat 2800:- för, som dessutom finns att köpa nu för 2495:-, är en jäkligt bra affär för säljaren. Jag hade sålt den direkt för det priset och t.o.m kanske bjudit på frakten!
 
Så jag kommentera och frågade; "hur tror du att du ska kunna få jackan sålt för 2400:- om den kostar 2495:- på nätet ny?"
 
Tjejen; "Men är det din jacka eller? lägg dig inte i. Om du inte ska buda så behöver du inte skriva på annonsen.
 
Jag; "Lycka till att få jackan såld med den attityden! (Y)"
 
Då skrev hon att jag var en "räbba" och att jag inte skulle mig lägga i osv, och att jag verkligen inte skulle få köpa jackan av henne (alltså va? jag skulle inte ens tänka tanken, ATT tänka tanken att köpa den för nått drömpris av henne) och hon var riktigt otrevlig, helt öppet i kommentarsfältet där hon skulle sälja sin jacka.
 
Hon tyckte att jag skulle dra och göra nytta någonstans istället och då skrev jag; "Jag tycker att jag gjort nytta redan :) Jag hoppas att ingen blir lurad och köpter en begagnad jacka för i princip nypris.
 
För jag tänker på yngre tjejer som kanske sparat ihop till en sån jacka eftersom dom är väldigt populära nu. Också skulle hon köpa den för 2400:- sen kanske hon, eller någon annan ser att den kostar 2500:- ny. Hon skulle bli jätte sårad och känna sig lurad.
 
Det slutade iallafall med att efter jag postat min sista kommentar, så går hon in på min profilbild (!!) och kommentar; "men gud vilken retuscherad människa"
 
Varpå jag kommenterar; "Men herregud, blev du så provocerad att du måste gå in och kommentera min bild? Hört talas om att växa upp? Luktar lite avundsjuka här"
 
Sen blockerar hon mig så att jag inte kan se något av konversationen eller liknande. Alltså vilken j*vla människa, hur kan man bete sig sådär? Men jag blir inte förvånad, idioter råkar man ut för ofta. Jag tycker att det är riktigt fult att försöka sälja något till ett alldeles för högt pris, speciellt något som är väl använt. Och har man den attityaden som hon hade, så hoppas jag att man inte får sälja nånting över huvudtaget.
 
Nyvaken och gårdagens smink, härligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra jaktlund

Publicerad 2013-07-13 11:13:35

Ja idioter finns det gott om det kan jag hålla med om =O hoppas ingen över huvudtaget köper jackan.

Svar: Ja verkligen!! ;)) Även att hon blockerade mig också, tuff hon var =) Vågade gå in och kommentera, sen blocka. M.O.G.E.T
Caroline Ekholm

Postat av: Sandra jaktlund

Publicerad 2013-07-13 11:15:26

Mycket fin bild förästen ^^ ser bra ut fast du somna med smink, själv hoppade jag till då jag såg mej i spegeln då jag klev upp, ingen vacker syn då man va helt randig i ansiktet av sminket haha =)

Svar: Men tack gumman :) hehehe jasså!! jag kanske ligger väldigt stilla på kudden eller nått, som en prinsessa. Så sminket håller sig :P haha
Caroline Ekholm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela