solstrands.blogg.se

En blogg om mitt liv, min ångest, min diagnos och mitt stora intresse för hästar. Här kommer ni kunna läsa om allt som pågår i min vardag, tankar och funderingar, hästar och mycket mer.

Vad tog glädjen vägen..?

Publicerad 2013-07-24 10:39:00 i Allmänt, Tankesmedjan,

Hej allihop!
 
Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Jag har inte haft någon ork eller motivation till att driva denna bloggen dessa dagarna. Jag har inte haft ork till något alls faktiskt.
 
Har känt mig dålig och hängig de senaste dagarna och har haft väldigt obehagliga domningar och stickningar i både ben och händer och har känt mig väldigt orkeslös. Jag oroade mig för att det var panikångesten som verkligen börjat komma tillbaka igen och visst hade jag rätt, igår fick jag åka hem från jobbet för jag var så orolig och utslagen... psykiskt.
 
Jag ringde vårdcentralen och fick iallafall svar på att proverna som jag tog förra veckan var helt normala, och jag vet ju att det förmodligen inte är något fel på mig, utan att det är hjärnan som spökar.
 
Är så psykiskt utmattad på att ha det såhär, att inte orka jobba eller göra något vettigt här hemma. Jag ska sluta ta mina allergitabletter och vara supernoga med maten och försöka sova minst 8 timmar varje natt. Så får jag se om det blir lite bättre, jag vet ju att jag slarvat med allt runtomkring som sömn osv. och då säger ju kroppen ifrån till slut. Speciellt om man har psykiska sjukdomar.
 
Jag orkar knappt åka till hästarna längre, men jag gör det endå för det är det enda stället som ångesten försvinner helt och hållet, även om jag har mycket trygghet i folk runt omkring mig så finns det inget som gör mig så lugn i själen som att vara med hästarna.
 
I dessa stunder så saknar jag Villa, min förra häst så otroligt mycket. Hon gav mig en glädje som var svår att finna någon annanstans, och nu när hon inte finns längre så känns det så otroligt tomt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2013-07-24 10:45:42

Söt bild :)

Svar: Tack snälla du! =)
Caroline Ekholm

Postat av: charmigadjuralskaren.blogg.se

Publicerad 2013-07-24 10:47:25

lilla vännen då, krya !!

Svar: Tack, snälla söta du! Kram
Caroline Ekholm

Postat av: Annika

Publicerad 2013-07-24 10:52:55

SV: tackar så mycket :D

Postat av: bergelius

Publicerad 2013-07-25 04:22:12

Låter bra att sova och äta bra, kroppen och kroppen är otroligt sammankopplande, du sprider mkt inspiration och har mkt att ge så är helt övertydag att orken kommer tillbaka snart! :)

Svar: Ja du har nog rätt! Tack snälla du. Kram
Caroline Ekholm

Postat av: bergelius

Publicerad 2013-07-25 04:22:52

knoppen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Ekholm

Välkommen hit! Jag heter Caroline och är en 21-årig tjej från Sundsvall. Hästälskare och har ett minst sagt fartfyllt liv tillsammans med min sambo Joachim. Med ett tungt förflutet i bagaget kämpar jag mig genom livet och alla dess prövningar, siktar nu på att ta körkort och pluggar inför att komma in på Hippolog-utbildningen hösten 2014/2015. Här kan du följa mitt liv och min resa genom bilder och egna ord. Hoppas du kommer trivas!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela